Tworzenie skutecznego planu marketingowego
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia skutecznego i efektywnego planu marketingowego. Poznanie metod i narzędzi, za pomocą których będą mogli wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce.
Cele szczegółowe
- Zdobycie wiedzy z zakresu planowania marketingowego
- Poznanie znaczenia planu marketingowego dla rozwoju przedsiębiorstwa
- Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania działań marketingowych
- Poznanie podstawowych typów analiz marketingowych w firmie
- Nabycie umiejętności tworzenia właściwego planu marketingowego
Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu i warsztatów
Dla kogo
Właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich firm. Osoby, które chcą w bardziej usystematyzowany sposób planować działania marketingowe
Liczba godzin
8 – 16 godzin dydaktycznych (długość szkolenia uzależniona jest od potrzeb uczestników)
Program
1. Podstawowe informacje z zakresu marketingu – definicje.
2. Plan marketingowy a strategia organizacji:
- Misja i cele organizacji
- Cele planu marketingowego
- Plan marketingowy jako element strategii rozwoju organizacji
3. Analiza rynku:
- Otoczenie organizacji
- Podaż-popyt
- Konkurencyjność
4. Sytuacja organizacji:
- Określenie sytuacji wyjściowej organizacji
- Ustalenie rynków docelowych
5. Analizy marketingowe organizacji:
- BCG
- SWOT
6. Planowanie marketing mix:
- Produkt (cykl życia produktu, rozwój produktu, wprowadzanie nowego produktu)
- Cena (wybrane strategie cenowe, ustalane ceny, negocjowanie ceny)
- Dystrybucja (kanały dystrybucji, koszty dystrybucji)
- Promocja (reklama, public relations, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista)
7. Zasady sporządzania planu marketingowego:
- Budowa planu marketingowego
- Układ treści
- Ustalenie celów
- Struktura planu
- Sposoby prezentacji
8. Tworzenie planu marketingowego:
- Założenia planu
- Pisanie planu
Miejsce szkolenia
Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.
Terminy zajęć
Do uzgodnienia
Koszt szkolenia
Cena uzależniona od długości szkolenia, ilości uczestników i miejsca szkolenia.
Trener
Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym marketingiem.