Tworzenie skutecznego planu marketingowego

Tworzenie skutecznego planu marketingowego

Tworzenie skutecznego planu marketingowego

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do samodzielnego tworzenia skutecznego i efektywnego planu marketingowego. Poznanie metod i narzędzi, za pomocą których będą mogli wykorzystać nowo nabytą wiedzę w praktyce.

Cele szczegółowe

  • Zdobycie wiedzy z zakresu planowania marketingowego
  • Poznanie znaczenia planu marketingowego dla rozwoju przedsiębiorstwa
  • Nabycie umiejętności planowania i przeprowadzania działań marketingowych
  • Poznanie podstawowych typów analiz marketingowych w firmie
  • Nabycie umiejętności tworzenia właściwego planu marketingowego

Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu i warsztatów

Dla kogo

Właściciele i pracownicy mikro, małych i średnich firm. Osoby, które chcą w bardziej usystematyzowany sposób planować działania marketingowe

Liczba godzin

8 – 16 godzin dydaktycznych (długość szkolenia uzależniona jest od potrzeb uczestników)

Program

1. Podstawowe informacje z zakresu marketingu – definicje.

2. Plan marketingowy a strategia organizacji:

  • Misja i cele organizacji
  • Cele planu marketingowego
  • Plan marketingowy jako element strategii rozwoju organizacji

3. Analiza rynku:

  • Otoczenie organizacji
  • Podaż-popyt
  • Konkurencyjność

4. Sytuacja organizacji:

  • Określenie sytuacji wyjściowej organizacji
  • Ustalenie rynków docelowych

5. Analizy marketingowe organizacji:

  • BCG
  • SWOT

6. Planowanie marketing mix:

  • Produkt (cykl życia produktu, rozwój produktu, wprowadzanie nowego produktu)
  • Cena (wybrane strategie cenowe, ustalane ceny, negocjowanie ceny)
  • Dystrybucja (kanały dystrybucji, koszty dystrybucji)
  • Promocja (reklama, public relations, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista)

7. Zasady sporządzania planu marketingowego:

  • Budowa planu marketingowego
  • Układ treści
  • Ustalenie celów
  • Struktura planu
  • Sposoby prezentacji

8. Tworzenie planu marketingowego:

  • Założenia planu
  • Pisanie planu

Miejsce szkolenia

Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.

Terminy zajęć

Do uzgodnienia

Koszt szkolenia

Cena uzależniona od długości szkolenia, ilości uczestników i miejsca szkolenia.

Trener

Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym marketingiem.

udostępnij

Zapisz się