Obsługa klienta, czyli budowanie długotrwałych relacji z klientem

Obsługa klienta, czyli budowanie długotrwałych relacji z klientem

Obsługa klienta, czyli budowanie długotrwałych relacji z klientem

Cel szkolenia

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę z zakresu budowania długotrwałych relacji z klientem.

Cele szczegółowe

  • poznanie narzędzi, które pomogą zbudować satysfakcjonujące relacje z klientami,
  • poznanie narzędzi, które pomogą skutecznie rozwiązywać konflikty i łagodzić ich przebieg oraz panować nad napięciem oraz wykorzystać emocje na rzecz budowania porozumienia,
  • zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie skutecznej komunikacji będących warunkiem efektywnego funkcjonowania w relacjach z klientem,
  •  wymiana doświadczeń zawodowych pomiędzy uczestnikami szkolenia
  • dokonania indywidualnej diagnozy własnych zawodowych kompetencji.

Szkolenie ma charakter treningowo – warsztatowy. Realizowane będzie przy użyciu interaktywnych metod, angażujących wszystkich uczestników. Podstawę szkolenia stanowią:

  • symulacje
  • ćwiczenia w parach
  • ćwiczenia indywidualne i w zespołach
  • generowanie rozwiązań metodą burzy mózgu
  • kwestionariusze autodiagnostyczne do badania predyspozycji w obszarach objętych tematem szkolenia
  • analiza ćwiczeń uzupełniona jest wykładem ilustrowanym połączonym z dyskusją kierowaną.

Dla kogo

Dla menedżerów i pracowników działów sprzedaży, bądź dla osób zainteresowanych podjęciem pracy w charakterze skutecznego handlowca

Liczba godzin

16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

1. Moje mocne strony w pracy, które wspierają mnie w budowaniu relacji z klientami

2. Efektywna komunikacja jako czynnik wspierający budowanie relacji z klientem:

  • komunikacja jedno- i dwustronna
  • efektywna komunikacja werbalna jako warunek porozumienia w trudnych sytuacjach
  • komunikacja niewerbalna w kontakcie z klientem (rozpoznawanie niewerbalnych sygnałów w rozmowie z klientem, technika posługiwania się mową ciała)
  • zakłócenia komunikacji

3. Znaczenie komunikacji dla budowania satysfakcjonujących relacji z klientami:

  • diagnoza osobistych umiejętności słuchania i mówienia oraz określenie obszarów do rozwoju
  • umiejętność zadawania pytań jako klucz do klienta
  • pytania i ich rola
  • zasady formułowania pytań
  • przeszkody emocjonalne występujące przy zadawaniu pytań
  • style komunikowania się i ich konsekwencje
  • rola przepływu informacji w zespole dla budowania relacji z klientami

4. Wstęp do prowadzenia rozmów telefonicznych

  • specyfika komunikowania się przez telefon- wprowadzenie
  • podstawowe zasady budowania kontaktu z klientem podczas rozmowy telefonicznej.
  •  dynamika rozmowy telefonicznej

5. Charakterystyka konfliktu

  • rodzaje konfliktów i ich dynamika
  • czynniki spustowe konfliktu
  • Osobowość a konflikt – indywidualny styl działania w sytuacji konfliktu – autodiagnoza

6. Czy konflikt jest zawsze zjawiskiem negatywnym?

  • konflikt jako sytuacja budowania relacji
  • konstruktywna i destrukcyjna energia konfliktu
  • konflikt inspirujący do poszukiwania kreatywnych rozwiązań i zmiany
  • metody stymulowania i ograniczania konfliktu, kierowanie konfliktem

7. Wprowadzenie do teorii asertywności – wyjaśnienie idei i zasad zachowania asertywnego:

  • zachowania asertywne a zachowania alternatywne: uległe i agresywne
  • wiara w siebie jako podstawa zachowań asertywnych
  • asertywny monolog wewnętrzny (praca nad negatywnym głosem wewnętrznym)
  • określenie poziomu osobistych umiejętności zachowania asertywnego

8. Ćwiczenie umiejętności asertywnych

  • rozpoznawanie i respektowanie granic własnych i partnera (rozmówcy)
  • obrona swoich praw i granic
  • wyrażanie różnych form sprzeciwu i emocjonalnej ekspresji (odmawianie, zaprzeczanie, wyrażanie gniewu, złości)
  • asertywne udzielanie i przyjmowanie krytyki
  • wyrażanie własnych opinii i przekonań
  •  przyjmowanie uczuć i opinii klientów
  •  wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych

9. Refleksje uczestników zajęć. Z czym wychodzę, czego nowego się nauczyłem?

Miejsce szkolenia

Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.

Terminy zajęć

Do uzgodnienia

Koszt szkolenia

Cena uzależniona od długości szkolenia, ilości uczestników i miejsca szkolenia.

Trener

Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym biznesem i handlem.

udostępnij

Zapisz się