Nowoczesne formy promocji w internecie
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników pod względem merytorycznym i praktycznym do prowadzenia samodzielnych działań promocyjnych w Internecie, zapoznanie ich z narzędziami i metodami pracy.
Cele szczegółowe
- Zdobycie wiedzy na temat skutecznych metod promocji w Internecie
- Zdobycie wiedzy na temat reklamy internetowej
- Nabycie umiejętności efektywnego kreowania wizerunku firmy w sieci
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do pracowników mikro, małych, średnich, dużych firm, administracji publiczna, portali, serwisów i sklepów internetowych.
Liczba godzin
16 godzin dydaktycznych
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do marketingu internetowego.
- Krótkie podsumowanie trendów marketingu internetowego
- Znaczenie i sposoby zapewnienia spójności komunikacji marketingowej
- Prawne aspekty działań e-marketingowych
2. Badania marketingowe w Internecie:
- Narzędzia badawcze, metody, techniki
- Case studies
3. Wykorzystanie mikrotrendów w planowaniu marketingowym.
- Czym są mikrotrendy
- Wykorzystanie mikrotrendów w planowaniu marketingowych i kampaniach internetowych
4. Reklama w Internecie:
- Rodzaje i formy reklam w sieci (banery reklamowe, pop-upy itd.)
- Jak tworzyć skuteczną reklamę internetową
- Rola emocji i humoru w reklamie
- Język reklamy
- Slogan reklamowy
- Psychologia części wizualnej komunikatu reklamowego
- Specyfika Internetu w przekazywaniu treści reklamowych
- Jak zmierzyć efektywność i skuteczność reklamy w Internecie – badania efektywności poszczególnych działań reklamowych
- Planowanie internetowej kampanii reklamowej
5. Email marketing.
- Kiedy skuteczny?
- Jak tworzyć właściwą treść marketingową do email marketingu
- Jak stworzyć email graficzny prawidłowo wyglądający we wszystkich programach pocztowych
- Prawne aspekty email marketingu
- Jak mierzyć i analizować skuteczność akcji e-mail marketingowych
6. Social Media marketing.
- Omówienie podstawowych serwisów społecznościowych działających na rynku
- Wybór odpowiedniej platformy dla akcji marketingowej
- Skuteczny Fan Page na Facebook
- Aplikacje na FB jako narzędzia komunikacji marketingowej (analiza przypadków)
- Interakcja ze społecznością i zarządzania relacjami marki z użytkownikami
- Mikroblogi
- Haul itd.
7. Reklama odsłonowa
- Czym są, czym się charakteryzują
- Zalety wizerunkowe reklam odsłonowych
- Typ reklam odsłonowych
- Efektywność reklam odsłonowych
- Cenniki – przykłady
8. Artykuł sponsorowany i jego znaczenie dla wizerunku firmy
- Właściwości artykułu sponsorowanego
- Artykuł na portalu ogólnopolskim czy specjalistycznym?
- Koszta i warunki umowy przy okazji artykułu sponsorowanego
9. Pozycjonowanie czy kampanie SEM?
- Czym jest pozycjonowanie i jakie ma zalety?
- Różnice pomiędzy kampaniami SEM a działaniami SEO
- Dobór najodpowiedniejszej formy promocji dla stron firmowych
10. Planowanie mediów w Internecie i techniki SEM (Search Engine Markeitng).
- Omówienie podstawowych sieci reklamy w Internecie
- Współpraca z domami mediowymi
- Skuteczność reklam banerowych i reklam w systemach kontekstowych
- Planowanie kampanii AdWords
- System Tradedoubler
- AdTaily
- Badanie skuteczności kampanii marketingowej
11. Pozostałe formy marketingu w Internecie
- Marketing na blogach, videoblogach (vlogach)
- Bluetooth marketing
- Platformy zakupów grupowych
- Konkursy online (jak je planować, kiedy przynoszą pozytywne efekty)
- Marketing partyzancki (w jego ramach marketing wirusowy itd.)
Miejsce szkolenia
Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.
Terminy zajęć
Do uzgodnienia
Koszt szkolenia
Cena uzależniona od ilości uczestników i miejsca szkolenia.
Trener
Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym marketingiem.