Marketing w firmie
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat marketingu. Uczestnicy będą mogli swobodnie stosować narzędzia marketingu w praktyce. Ponadto, dowiedzą się o specyfice działań marketingowych dla różnych produktów i usług.
Cele szczegółowe:
- określenie obecnego i przyszłego miejsca firmy na rynku,
- określenie funkcji marketingu w firmie,
- organizacja marketingu w firmie,
- poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego,
- nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej,
- nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego.
Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu, konsultacji, warsztatów oraz case studies.
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do pracowników mikro, małych i średnich firm każdej branży.
Liczba godzin
8 – 16 godzin dydaktycznych (długość szkolenia uzależniona jest od potrzeb uczestników)
Program szkolenia:
1. Co to jest marketing:
- Grupy docelowa, czyli do kogo kierujemy nasze działania (rodzaje grup docelowych, jak wybrać, analiza)
- Analiza składników marketing mix (jak je zastosować w praktyce)
- Komunikacja marketingowa – jak będzie przebiegać (komunikat marketingowy, sposoby tworzenia)
- Strategie marketingowe – rodzaje
2. Plan marketingowy:
- Elementy planu marketingowego,
- Jak stworzyć właściwy (analiza przykładów, tworzenie własnych).
3. Analiza firmy i jej otoczenia:
- Jak przeprowadzić analizę sytuacyjną firmy
- Analiza otoczenia
- Ocena wewnętrznej sytuacji firmy
- Analiza SWOT
- Tworzenie własnej analizy firmy.
4. Produkt i cena na rynku:
- Potrzeby człowieka
- Kształtowanie programu asortymentowego
- Klonowanie strategiczne dotyczące produktu
- Nowy produkt – koncepcje, rozwój, wprowadzenie na rynek
- Cykl życia produktu
- Profile segmentów usług i ich ogólna charakterystyka
- Profile segmentów usług w turystyce i ich charakterystyka
- Strategie cen – ceny podstawowe a ceny zróżnicowane
- Negocjacje cenowe
5. Promocja i dystrybucja na rynku:
- Efektywna promocja sprzedaży
- Marka
- Przekaz reklamowy
- Planowanie kampanii promocyjnej – reklama
- Promocja sprzedaży
- Marketing bezpośredni
- PR
- Budżet promocji
- Dystrybucja (wybór optymalnego kanału dystrybucji
Miejsce szkolenia
Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.
Terminy zajęć
Do uzgodnienia
Koszt szkolenia
Cena uzależniona od ilości uczestników i miejsca szkolenia.
Trener
Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym marketingiem.