Marketing w firmie

Marketing w firmie

Marketing w firmie

Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat marketingu. Uczestnicy będą mogli swobodnie stosować narzędzia marketingu w praktyce. Ponadto, dowiedzą się o specyfice działań marketingowych dla różnych produktów i usług.

Cele szczegółowe:

  • określenie obecnego i przyszłego miejsca firmy na rynku,
  • określenie funkcji marketingu w firmie,
  • organizacja marketingu w firmie,
  • poznanie podstawowych reguł i metod zarządzania marketingowego,
  • nabycie umiejętności tworzenia strategii marketingowej,
  • nabycie umiejętności tworzenia planu marketingowego.

Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu, konsultacji, warsztatów oraz case studies.

Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do pracowników mikro, małych i średnich firm każdej branży.

Liczba godzin

8 – 16 godzin dydaktycznych (długość szkolenia uzależniona jest od potrzeb uczestników)

Program szkolenia:

1. Co to jest marketing:

  • Grupy docelowa, czyli do kogo kierujemy nasze działania (rodzaje grup docelowych, jak wybrać, analiza)
  • Analiza składników marketing mix (jak je zastosować w praktyce)
  • Komunikacja marketingowa – jak będzie przebiegać (komunikat marketingowy, sposoby tworzenia)
  • Strategie marketingowe – rodzaje

2. Plan marketingowy:

  • Elementy planu marketingowego,
  • Jak stworzyć właściwy (analiza przykładów, tworzenie własnych).

3. Analiza firmy i jej otoczenia:

  • Jak przeprowadzić analizę sytuacyjną firmy
  • Analiza otoczenia
  • Ocena wewnętrznej sytuacji firmy
  • Analiza SWOT
  • Tworzenie własnej analizy firmy.

4. Produkt i cena na rynku:

  • Potrzeby człowieka
  • Kształtowanie programu asortymentowego
  • Klonowanie strategiczne dotyczące produktu
  • Nowy produkt – koncepcje, rozwój, wprowadzenie na rynek
  • Cykl życia produktu
  • Profile segmentów usług i ich ogólna charakterystyka
  • Profile segmentów usług w turystyce i ich charakterystyka
  • Strategie cen – ceny podstawowe a ceny zróżnicowane
  • Negocjacje cenowe

5. Promocja i dystrybucja na rynku:

  • Efektywna promocja sprzedaży
  • Marka
  • Przekaz reklamowy
  • Planowanie kampanii promocyjnej – reklama
  • Promocja sprzedaży
  • Marketing bezpośredni
  • PR
  • Budżet promocji
  • Dystrybucja (wybór optymalnego kanału dystrybucji

Miejsce szkolenia

Zajęcia prowadzone są przy ulicy Ostrowskiego 30 we Wrocławiu lub w innym uzgodnionym miejscu.

Terminy zajęć

Do uzgodnienia

Koszt szkolenia

Cena uzależniona od ilości uczestników i miejsca szkolenia.

Trener

Szkolenie prowadzone przez trenera praktyka związanego od lat z szeroko rozumianym marketingiem.

udostępnij

Zapisz się